UWAGA

Kochani,
Zapraszam na nową, długo oczekiwaną stronę CentrumBigFarm.pl!
Blog nie będzie już przeze mnie aktualizowany, a cała jego zawartość wraz z masą nowych rzeczy znajdzie się na nowej stronie.
-Tomasz3k

Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 22 lipca 2013

Sojusz - mini poradnik

Sojusz - mini poradnik

Niniejszy poradnik powstał na życzenie graczy mika304 oraz basia 17, których serdecznie pozdrawiam :)

Wstęp.

Wraz ze zdobyciem 6 poziomu doświadczenia w grze, użytkownik ma możliwość założenia, bądź też dołączenia do sojuszu. Dołączenie do sojuszu nic nie kosztuje, założenie - 375 sztuk złota.

Po co komu sojusz?

Dzięki sojuszowi, mamy możliwość stworzenia małej grupki osób, z którymi możemy rozmawiać na czacie oraz wspólnie rozwijać sojusz robiąc projekty i badania. Urozmaica grę i sprawia, że milej spędzamy czas na farmie rozmawiając z sojusznikami. Dodatkowo, wraz z rozwojem badań otrzymujemy bonusy dla naszych farm, co przekłada się na nasze zyski podczas zbiorów :)



Gdzie znajdę sojusz dla mnie?

Jeśli poszukujesz sojuszu, najłatwiej i najszybciej będzie napisać o tym na forum gry, w dziale Poszukiwanie sojuszu (link), możesz również przejrzeć opisy innych sojuszy w dziale Przedstawienie sojuszu (link).
Jeśli jednak czujesz się na siłach i chcesz prowadzić własny sojusz, możesz to zrobić bezpośrednio w grze, płacąc 375 sztuk złota. Ostrzegam jednak, że złoto cenne jest, a opieka nad sojuszem wymaga jednak umiejętności przywódczych ;)

Ok, jestem członkiem sojuszu. Co dalej?

Przede wszystkim odblokowane zostało menu sojuszu, dostępne w dolnej części gry:

Przegląd sojuszu

Po kliknięciu w zaznaczoną czerwoną obwódką ikonkę, naszym oczom ukaże się przegląd sojuszu.

Przegląd składa się z kilku elementów. O to najważniejsze z nich:
Poziom sojuszu (gwiazdka) wraz z ilością punktów solidarności
Nazwa sojuszu wraz z datą założenia i przyciskiem zmiany nazwy.  (zmiana kosztuje 2000 złota)


Przycisk klasyfikacji pozwala zobaczyć, które miejsce w rankingu zajmuje nasz sojusz

Liczba członków oraz aktualny poziom badań

Majątek sojuszu - stan konta w dolarach oraz złocie wraz z przyciskami przekazania darowizn na rzecz sojuszu
Opis sojuszu widoczny dla każdego w grze

Przyciski funkcyjne, kolejno od lewej strony: włącz/wyłącz poszukiwanie członków, przycisk zapraszania, opuść sojusz, wiadomość do całego sojuszu oraz lista osób chętnych do sojuszu





okno nowości - informacje widoczne tylko dla członków sojuszu, wraz z przyciskiem modyfikacji

Jak przekazać dowolną kwotę na rzecz sojuszu

W oknie przeglądu każdy z członków sojuszu ma możliwość przekazania określonej kwoty dolarów oraz złota na rzecz sojuszu.
Służą do tego dwa przyciski:

Majątek sojuszu - stan konta w dolarach oraz złocie wraz z przyciskami przekazania darowizn na rzecz sojuszu
Pierwszy po lewej stronie, służy do przekazywania dolarów, kolejny zaś do złota.
Po kliknięciu "przekaż dolary" pojawi się okienko:

 natomiast po kliknięciu "przekaż złoto" okienko:


Oba te okienka różnią się tylko tym, co chcemy przekazać na rzecz sojuszu. Widać na nich przede wszystkim nasz aktualny stan konta, oraz kwotę jaką chcemy przekazać.

Standardowo wartość jaka widnieje w okienku to 500 dolarów i złota. Żmudne jednak byłoby by przekazywanie np. 50 000 dolarów w paczkach po 500 :) Dlatego też istnieje możliwość wpisania konkretnej kwoty jaką chcemy przekazać! Aby tego dokonać wystarczy kliknąć - najlepiej dwukrotnie - na kwotę do przekazania i zmienić ją na żądaną.

Można też skorzystać z przycisków "+" i "-", lecz zmieniają one wartość o 1, co mija się z celem gdy przekazujemy dużą kwotę.

Jest też zielony przycisk strzałki w górę, umożliwiający przekazanie naszego CAŁEGO majątku. Po kliknięciu, którego kwota jaką chcemy przekazać ustawiana jest na najwyższą jaką dysponujemy.

W okienku przekazywania złota widnieje jeszcze niebieski przycisk "+", który służy do przekierowania na stronę gdzie można zakupić złoto.

Lista członków

Na liście możemy przejrzeć nasz aktualny skład, kto jaką pełni funkcję, jaki ma poziom, ile przekazał dolarów oraz złota i co najważniejsze informacje o jego aktywności.

Aktywność przedstawia się w postaci kolorowych kropek:
  • ZIELONA - gracz jest aktualnie zalogowany
  • BIAŁA - gracz był w grze w ciągu ostatnich 12 godzin
  • ŻÓŁTA - gracz był w grze w ciągu 48 godzin
  • POMARAŃCZOWA - gracza nie było w grze od ponad 48 godzin
Słaba aktywność jest jedną z najczęstszych przyczyn wydalenia członka z sojuszu.

Czat i aktywność

W tej zakładce mamy możliwość rozmawiania z innymi członkami naszego sojuszu.
Dodatkowo, z prawej strony widzimy, kto jest aktualnie online.
Istnieje również możliwość filtrowania czatu:
  • czat i aktywność - pokazuje zarówno rozmowy jak i działania członków
  • czat - tylko rozmowy
  • działania - tylko działania
Jak widać na powyższym screenie wiadomości mają różne kolory, a raczej ich przedrostki z datą i informacją kto jest autorem. I tak o to kolor:
  • niebieski - oznacza działania sojuszników (zapisy do badań, wkład przedmiotów do projektów, rozpoczęte i ukończone badania i projekty, dołączenia i odejścia członków itp.)
  • brązowy - oznacza wypowiedzi innych sojuszników (nie nas)
  • zielony - pokazuje wiadomości, naszego autorstwa

Projekty

Projekty służą między innymi do zwiększenia poziomu sojuszu. Wraz z ukończeniem danego projektu sojusz otrzymuje określoną liczbę punktów solidarności, które przekładają się później na jego poziom. Od poziomu sojuszu zależy jakie projekty oraz jakie badania dany sojusz może robić.

Na ukończenie projektu pracuje CAŁY sojusz, tzn. że każdy z członków przyczynia się w jakimś stopniu do jego ukończenia lub nie.

Każdy projekt ma swój poziom

W grze jest 10 projektów.  Każdy z tych projektów ma kilka poziomów umiejętności. Im wyższy poziom projektu tym większe wymagania do jego ukończenia ale też lepsza nagroda (więcej punktów solidarności).
Niestety wraz ze wzrostem poziomu projektu, zwiększa się zapotrzebowanie na członków sojuszu, których liczba jest uzależniona od poziomu badania "Rekrutacja".

Działanie projektów najlepiej będzie jak wytłumaczę na przykładzie :)

Przykładowy projekt - co i jak.

Dla przykładu przedstawię projekt "Mam bzika na punkcie jabłek"

Na powyższym zrzucie ekranu widzicie poszczególne części podglądu projektu. Przede wszystkim ważne są:
  • ikonka poziomu projektu wraz z wymaganiami do następnego poziomu oraz aktualnym poziomem umiejętności - na zrzucie cyfra 3 na pucharze reprezentuje poziom projektu, poziom umiejętności to 0 z wymaganych 3, by projekt "wszedł" na wyższy poziom
  • pasek postępu kolekcji - pokazuje ile procent przedmiotów zostało dodanych do kolekcji by rozpocząć projekt
  • przycisk szczegóły kolekcji - tu możemy zerknąć jakich przedmiotów brakuje nam do uruchomienia projektu
  • informację na czym polega projekt - zebranie 130 000 jabłek
  • przycisk start - aktywny (zielony) gdy ilość przedmiotów kolekcji zebranych wynosi 100%, nieaktywny (szary) - w przeciwnym wypadku
Zacznijmy może po kolei.

Poziom umiejętności projektu

Poziom całego projektu składa się z pojedynczych poziomów umiejętności - i tak aby projekt z poziomu 3 wszedł na poziom 4, potrzeba 3 punktów umiejętności, które uzyskuje się podczas gdy sojusz ukończy dany projekt z sukcesem. W przypadku porażki punktów umiejętności nie dostaje się. Jednorazowe ukończenie projektu zwiększa poziom umiejętności o 1 punkt.

Przedmioty kolekcji - o co chodzi?

Podczas zbiorów na waszych farmach zauważyliście zapewne różne, czasem dziwne, wypadające przedmioty. Przedmioty te to tak zwane przedmioty kolekcji.
Potrzebne są one tylko i wyłącznie do projektów! :) To jakie i ile mamy przedmiotów kolekcji, ukazane jest w naszym inwentarzu w zakładce - przedmioty kolekcji.

No tak, potrzebne, ale tak naprawdę do czego? Otóż, aby rozpocząć, którykolwiek z projektów potrzeba zebrać określoną liczbę przedmiotów kolekcji. To, jakie przedmioty potrzebujemy widzimy gdy klikniemy przycisk "szczegóły kolekcji" widoczny koło paska postępu kolekcji na powyższym zrzucie ekranu.

Naszym oczom ukaże się coś podobnego:


Widzimy tutaj trzy różne przedmioty kolekcji oraz ilość potrzebną do uruchomienia projektu. Dodatkowo w prawym górnym rogu widzimy status badania "Optymalizacja procesów", które obniża nam procentowo ilość potrzebnych przedmiotów kolekcji. Na zrzucie -10%.

W momencie gdy nikt z członków sojuszu nie dodał jeszcze swoich przedmiotów, pod każdym z wymaganych przedmiotów ukażą się nam dwa przyciski. Jeden z nich umożliwia przekazanie swoich przedmiotów kolekcji do projektu, a drugi pozwala na wykupienie ich za złoto.

Tutaj ważna informacja - nie można przekazywać części przedmiotów. Gra wymaga by jeden gracz przekazał od razu całą potrzebną ilość.

Co ważne - każdy z członków sojuszu ma możliwość przekazania przedmiotów kolekcji! 

Gdy sojusz uzbiera odpowiednią ilość przedmiotów, członek z rangą kierownika może uruchomić projekt :)

Na ukończenie projektu mamy określoną ilość czasu!

Nie ukończenie projektu w wyznaczonym czasie oznacza porażkę! Oznacza to, że TRACIMY przekazane przedmioty kolekcji oraz NIE OTRZYMUJEMY punktów umiejętności.

Szczegóły projektów znajdziecie we wpisie - Sojusz - szczegółowy spis projektów

Badania

Ostatnia już zakładka, która pozostała nam do omówienia to Badania.
Obok projektów, badania są niezwykle ważne, a szefowie i kierownicy sojuszu powinni dbać o to by były robione!

Badania zostały podzielone na kilka części, w zależności na której farmie lub do jakiej części sojuszu się odnoszą. Te części to:
  • Projekt sojuszu - badania z tej kategorii wpływają bezpośrednio na projekty
  • Sojusz - tutaj wpływamy na sojusz bezpośrednio (ilość członków, majątek)
  • Główna farma - badania wpływają na zyski z głównej farmy
  • Farma smakosza - jak wyżej z tym, że z farmy smakosza
  • Farma kwiatowa - jak wyżej z tym, że z farmy kwiatowej
Ukończenie danego badania zwiększa bonusy w sojuszu.

Co jest potrzebne do badań?

Każde z badań ma określone wymagania, które należy spełnić jeśli chcemy je rozpocząć.
Do tych wymagań zalicza się:
  • ilość potrzebnych badaczy (członków sojuszu, zapisanych na badanie)  - tutaj koszt zapisania się na badanie różni się w zależności od poziomu gracza
  • koszt startu badania - w zależności od rodzaju oraz poziomu badania koszt rośnie. Większość badań wymaga wkładu w dolarach, a część w złocie!
Poza tym, każde badanie ma określony czas trwania, który musi minąć by rozpocząć kolejne.

Cel badań

Badania mają przede wszystkim na celu zwiększenie naszych dochodów z farm oraz rozwój sojuszu.

Przykład badania - Zdrowsze świnie

Na powyższym zrzucie widzimy szczegóły badania Zdrowsze świnie.
Najważniejsze w tym podglądzie są:
  • bonus jaki daje badanie - tutaj zwiększenie dolarów ze sprzedaży świń o 80%
  • ilość zapisanych badaczy - tutaj 0 z wymaganych 16
  • przycisk "szczegóły badacza" -  tutaj można zapisać się na badanie oraz podejrzeć kto z sojuszu już to zrobił
  • czas trwania badania - tutaj 3 dni, a po najechaniu kursorem widać dokładny czas - 78:00:00
  • koszt zapisania się na badanie - 98 325$ (uzależniony od poziomu gracza) - pobierany z konta GRACZA
  • koszt startu badania - 2 980 000$ - pobierany z konta SOJUSZU

Szczegóły wszystkich badań dostępne są we wpisie - Sojusz - szczegóły badań

Poradnik został stworzony głównie dla nowicjuszy także proszę doświadczonych graczy o wyrozumiałość i o zachowanie odpowiedniego dystansu do owego wpisu :)

Komentarze mile widziane...

15 komentarzy:

  1. Przydatne dla nowicjuszy w sojuszu - Brawo !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam :)

    Jestem początkująca w grze i Pana poradnik jest dla mnie niezwykle pomocny.

    W powyższym temacie jednak nie bardzo rozumiem czemu właściwie te sojusze i zadania, których sojusznicy się podejmują, służą. Z tego co tu przeczytałam wynika mi jedynie, że zdobywaniu punktów solidarności (nie wiadomo na co komu potrzebnych) oraz osiąganiu coraz wyższej pozycji w ogólnym rankingu, ale to również na co komu, skoro pozycja liderów dla "zwykłych" graczy jest nieosiągalna?

    W Pana wpisie w akapicie "Po co komu sojusz?" jest jedno enigmatyczne zdanie, które mnie intryguje: "Dodatkowo, wraz z rozwojem badań otrzymujemy bonusy dla naszych farm, co przekłada się na nasze zyski podczas zbiorów :)" Pytanie - jakiego rodzaju bonusy i w jaki sposób zwiększają się nasze zyski podczas zbiorów? W przykładzie "Zdrowsze świnie" czytam, że "bonus jaki daje badanie - tutaj zwiększenie dolarów ze sprzedaży świń o 80%". Czyli rozumiem, że każde badanie ma podobny cel i gdzieś tam jest też badanie dotyczące np. wiśni i po jego ukończeniu nasz zysk ze sprzedaży wiśni zwiększy się o ileś tam procent - czy tak to działa? Mój sojusz nie osiągnął jeszcze poziomu pozwalającego na rozpoczęcie jakiegokolwiek badania, ale CO daje samo przystąpienie i pomyślne zakończenie jakiegokolwiek projektu? Mamy już na swoim koncie 2 pierwsze projekty (z kukurydzą i jabłkami) i nie zauważyłam z tego powodu ŻADNYCH korzyści poza kilkoma "prezentami".

    I jeszcze jedno - po co przekazywać dolary i złoto na konto sojuszu? Spodziewaliśmy się, że poza tym, iż można tam te dobra przekazywać, będzie także można BRAĆ - czyli ze będzie to taka wspólna kasa zapomogowo - pożyczkowa, a tu LIPA ;) Po co więc ten "bank"?

    Pozdrawiam i z niecierpliwością oczekuję na odpowiedź, i przepraszam, jeśli moje pytania są naiwne i... że zawracam głowę ;)

    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Małgosiu (Aniu:))

      Od punktów solidarności zależy poziom sojuszu, od poziomu natomiast dostępność projektów i co najważniejsze badań.

      Bonusy zwiększające zarobki otrzymuje się tylko i wyłącznie z ukończonych badań w sojuszu. By móc jednak rozpocząć jakieś badanie, potrzeba odpowiedniego poziomu sojuszu, a więc - ukończonych pomyślnie projektów. Tworzy się taki łańcuszek:
      Projekty -> Punkty solidarności -> Poziom sojuszu -> Badania -> Bonusy

      To jakie bonusy daje dane badanie można podejrzeć w zakładce "Badania" w grze, lub w moim wpisie na blogu gdzie zamieściłem wszystkie dane: http://centrum-big-farm.blogspot.com/2013/07/sojusz-szczegoly-badan.html

      Na blogu jest również lista dostępnych projektów -> http://centrum-big-farm.blogspot.com/2013/07/sojusz-szczegolowy-spis-projektow.html


      W kwestii przekazywania dolarów i złota na rzecz sojuszu, sprawa wygląda tak, że aby rozpocząć badanie, potrzeba pewnej ilości dolarów lub złota. Wymagana kwota pobierana jest właśnie z konta sojuszu, a nie indywidualnie z konta gracza. (indywidualnie pobierane są kwoty tylko i wyłącznie za zapisanie się do badania, o czym wspominam we wpisie z badaniami)

      Nie ma również możliwości odzyskania włożonej gotówki, o czym już się Pani przekonała :)

      Podsumowując:
      Dzięki sojuszowi zwiększamy swoje zarobki w grze. Aby jednak było to możliwe, trzeba ukończyć konkretne badania, dostępne od konkretnego poziomu sojuszu. Poziom natomiast zyskujemy dzięki zebraniu punktów solidarności, a te otrzymujemy za ukończone projekty.

      Bank służy tylko i wyłącznie do opłacania badań w sojuszu oraz zmiany jego nazwy (koszt 2000 złota z banku)

      Korzyści więc są, na początku jednak słabo dostrzegalne, co jednak szybko się zmienia wraz z rozwojem sojuszu.

      Mam nadzieje, że nie zakręciłem za bardzo :)

      Pozdrawiam i życzę powodzenia w grze!

      Usuń
    2. Nie zakręcił Pan. Sporo Pan rozjaśnił, ale zapewne jeszcze bardziej wszystko się rozjaśni w trakcie gry - jak sam Pan podkreślił.

      Ok, rozwijamy się i czekamy na efekty :)

      Ja również pozdrawiam i dziękuję,
      Anna Małgorzata (wolę Małgosię ;)

      Usuń
  4. Witam.
    Czy jeden gracz może zapisać się kilka razy w jednym badaniu, czy wymagana jest do tego, aż taka ogromna liczba członków sojuszu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy gracz może zapisać się tylko raz korzystając z dolarów. Jeśli posiada wystarczającą ilość złota może zapisać się kilka razy.

      Usuń
  5. Dopiero zaczęłam swoją przygodę z tą grą i mam małe wątpliwości.
    Jestem już w sojuszu i aktualnie robimy zadanie " Głowa ze słomy czy główka z kapusty". Na dole jest określona liczba zboża i kapusty, którą trzeba uzyskać.
    Moje pytanie jest następujące: jak mam przekazać zebraną w tym przypadku kapustę do sojuszu? On się samoczynnie aktualizuje w chwili gdy zbieram plony ze swojego pola?
    Dziękuję za pomoc :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście wszystko naliczane jest automatycznie podczas zbioru :)

      Usuń
  6. Mam pytanie - co w przypadku, kiedy szef sojuszu zrezygnuje z gry i wcześniej nie przekaże swoich uprawnień nikomu innemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uprawnienia przechodzą na kolejną osobę po upływie bodajże miesiąca.

      Usuń
  7. a co ze złotem w sojuszu? czy można się nim posługiwać?

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam pytanie, jesli jestem szefem sojuszu i jeden z czlonków nie ma wystarczającej ilosci dolarów aby wziac udział w badaniu, czy moge mu jakos przekazac dolary? prosze o odpowiedz na e-mail ola.rypin@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zebrać plony z drzewa sojuszu?

    OdpowiedzUsuń
  10. czy wie ktos jak zmienic godzine na czacie sojuszu bo pokazuje mi kilka godzin do tylu
    dzieki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Pamiętaj by podpisać się nickiem z gry! :)